Vaarwel Gisborne! Clinton here we come! - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu Vaarwel Gisborne! Clinton here we come! - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu

Vaarwel Gisborne! Clinton here we come!

Door: Corine en Marlies

Blijf op de hoogte en volg Corine en Marlies

11 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Ha lieve lezers,

We willen hierbij mededelen dat we morgen Gisborne gaan verlaten! Gelukkig niet voor altijd want de mensen kunnen ons hier niet missen en wij hun niet! En we hebben teveel zooi en we kunnen niet alles meenemen naar het Zuidereiland. Want daar gaan we naar toe. En wel naar het onderste puntje! Het plaatsje heet Clinton en heeft ong. 250 inwoners! Ze hebben ons hier hartelijk uitgelachen dat we van het ene gat naar het andere gaan;). De toeristische plaatsen zijn blijkbaar niet voor ons weggelegd. Maar niet dat het ons wat uitmaakt! Wij gaan weer een nieuw avontuur tegemoet. Eerst de lange reis ernaar toe. Hier doen we drie dagen over. Zaterdag morgen (12 jan.) vertrekken we. Eerst gaan we even langs de markt om sweetcorn te halen wat heerlijk is en heel makkelijk klaar te maken. Het ziet eruit als een maiskolf en je moet het even koken en dan kluiven maar! Echt het proberen waard! Daarna gaan we richting Carterton om daar de zondag te blijven en naar dominee Vergunst te luisteren. Maandag morgen moeten we om half 6 bij de Ferry zijn die ons van het Noordereiland naar het Zuidereiland brengt. We gaan van Wellington naar Picton. De bootreis duurt ong. 3,5 uur. Soms kan de zee erg woest zijn omdat hier twee zeeen bij elkaar komen. Maar er is ook kans om dolfijnen en zeehonden te zien! We kijken hier dus erg naar uit. Als we in Picton zijn aankomen proberen we deze maandag zover mogelijk te komen. Als we ong. na Christchurch zijn gaan we overnachten, zodat we de volgende dag in Clinton aan kunnen komen. Vanaf Christchurch is het nog wel zo'n 7 uur rijden. Maar we hopen dat we een veilige en voorspoedige reis hebben!

In Clinton hebben we beide een baan gevonden op een koeien farm! Ze hebben hier 850 melkkoeien. We zijn heel erg benieuwd naar de nieuwe ervaringen en hoe ons het boerenleven gaat bevallen! We weten niet of we daar internet hebben dus misschien kunnen we voorlopig niet mailen of de site lezen. Maar we gaan wel proberen dit te blijven doen natuurlijk!

Ook zijn we nog op vakantie geweest naar Anaura bay. Hieronder zal ik wat foto's plaatsen want pictures zeggen meer als woorden toch? :)

Wat we zoal hebben gedaan, in ons tentje geslapen:) die goed beviel. We hadden heb in Nederland gehaald en nog nooit gebruikt maar hij heeft de test van regen doorstaan en we zijn droog gebleven!
Verder hebben we enorm genoten van alle mensen die er waren en dat waren er nogal wat:
Henny, Mark, William, Anita en her boyfriend Nick.
Jacoba en Anja, twee meiden uit Nederland. Jacoba is een nicht van Henny. Haar moeder heeft ook bij u in de klas gezeten mama! Het was supergezellig om twee hollandse meiden erbij te hebben. Het lijkt net of je elkaar al heel lang kent:)
Steven en Nicola waren er. Steven is de oudste zoon van Henny en Nicola is zijn vrouw. Hun hadden wij nog nooit gezien maar ze zijn net zo super aardig als de rest:)
Verder kwamen nog op bezoek: de Cramps met hun kinderen en een paar vrienden van hun. Luke, een vriend van Willam en Hugo en Jacob en Rachel. Ook Nick parents kwamen een paar dagen langs. Super gezellig allemaal.

Overdag gingen we lekker relaxen op het strand, zwemmen, surfen, kayaken, wandelen op de heuvels, mautainbiken. (Cor is rechtstreeks een berg opgefietst en en knalhard weer vanaf, 'Crazy') :). Verder hebben Cor en ik nog naar het eiland gekayakt. Hier waren we enkele uurtjes mee zoet. Soms zijn de golven zo hoog, dan kom je er moeilijk door, maar als je een maal door de branding bent gaat het makkelijker.

Ouderjaarsavond was toch wel de bijzonderste. We gingen een vuurtje op het strand maken en we hadden een gezellig muziekje op. We gingen met z'n allen om het vuur zitten en wachten en kletsen tot 12 uur. Toen raceden Anita en Mark de Ocean in, want ze wilden de eerste van de wereld zijn:). Iedereen wenste elkaar gelukkig nieuwjaar en we namen een lekker drankje.

Daarna pakten we onze slaapzakken en slaapmatjes en gingen ons om het vuur voegen om daar de eerste nacht van het nieuwe jaar door te brengen! Dit was amazing! We hebben heerlijk geslapen en we hebben de maan op zien komen (wat een van de mooiste dingen was wat ik ooit had gezien) en we hebben de zon op zien komen! Al met al we hebben enorm genoten van alle mensen en de mooie omgeving.

Owja we zijn ook nog naar horseraces on the beach geweest en we hebben gevist in Tollaga bay. Daar hebben ze een enorm lange pier waar Cor nog vanaf is gejumpt.

Love you all en we hopen snel weer te typen!

ps. Mijn beste vriendin Marije heeft een baby. Een prachtige zoon, Brian. Ik ben heel blij voor hun en dat alles goed is gegaan en op zulke momenten wenste ik dat ik weer thuis was:) Maarja je kan niet alles hebben!

Liefs Cor en Marlies

• 11 Januari 2013 - 12:57

Lydia:

Leuk verhaaltje weer! Meer koeien als inwoners in het plaatsje waar jullie nu naar toe gaan, haha! Goeie reis en have fun daar!!!! :))))

• 11 Januari 2013 - 19:15

Klaasje:

Oh, wat een enorm jaloersmakend verhaal weer, Corine (en Marlies natuurlijk, maar ik ken jou niet echt. ;)) En dan zit ik maar mijn burgerlijke juffenleventje te leiden op de Maarten Luther. ;) Tot maart is dat trouwens, dan ga ik werken in Benthuizen, dus in t westen! Goeie reis naar het Zuidereiland! Telkens als ik jullie verhalen lees, weet ik het zeker: one day I go back to New Zealand! Zeker weten. Liefs!

• 11 Januari 2013 - 19:15

Tb:

Ha lieve meiden,

Wat een kwalteiten komen er toch boven bij jullie!
    Wees maar vooral weer voorzichtig aub, zo'n lange reis. Fijn dat jullie naar Carterton gaan. Een goede zondag daar hoor!
    Bel je snel weer Corien?
    xxx tb

• 11 Januari 2013 - 19:28

Tineke:

WAAAAUUUWW wat een geweldig mooie foto's, wat een prachtige natuur, zoiets bestaat dus echt:)
    Veel plezier en geniet ervan!

• 19 Januari 2013 - 22:51

Tante Corrie:

Hallo dames!

Inmiddels aangekomen op het Zuidereiland? Dat zal wel he? Als ik het goed heb, is het bij jullie alweer bijna Zondag, nu ik dit zaterdagavond typ. Jullie liggen nu dus te slapen. Dat ga ik ook zo doen hoor!
    Hebben jullie een goede reis gehad? En hoe was het bij ds. Vergunst in Carterton?
    Jullie hebben weer heel wat belevenissen gehad de afgelopen tijd. Was er dan zo'n grote groep bij het strand bij het vuur, wat waren dat allemaal voor mensen dan?
    En voelen jullie je nu al een beetje thuis op de boerderij? Waar kun je logeren?
    Gisteravond was de verloving van Aris en Marije, ik ben er niet geweest hoor, maar opa en oma wel. Het was in Waardenburg. En vandaag was er ook een soort receptie voor de kinderen van de koster, maar daar kon ik ook niet heen, vanwege de meisjesvereniging hadden we wel een uitnodiging, maar ik had CGO. Dus dat ging niet lukken. Vanavond is Hettie er nog geweest. Het is hier heel koud, wind en vorst. Bij jullie hartje zomer?

Hartelijke groeten, en een fijne tijd op het Zuidereiland, en op de boerderij met de vele koeien! Voelt het vertrouwd Corine? Of is het heel anders?

• 23 Januari 2013 - 18:59

Reinhard:

ha juf

Vind u het leuk dat u weg gaat?
    Hopelijk wel,want anders bent u verdrietig

groetjes reinhard