klimmen - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu klimmen - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu

klimmen

Door: Corine en Marlies

Blijf op de hoogte en volg Corine en Marlies

03 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Hallo allemaal! We hopen dat alles goed gaat aan de andere kant van de wereld, of in Afrika als je daar zit;) . Hier gaat alles wel goed. We zijn onze tweede werkweek ingegaan. De zonnige dagen wisselen af met de bewolkte dagen, maar de warmte breekt steeds meer door.

Van het weekend hebben de jongens ons meegenomen naar een paar heuvels/ bergen die uitkomen in de zee. Deze heuvels zagen we toen we de eerste avond naar de zee liepen. Ze zeiden dat je ze ook kon beklimmen dus dat wilden we zeker een keer doen! De honden gingen ook mee. Normaal zijn ze heel lui en liggen ze de hele dag op de veranda te maffen maar nu waren ze hyperactief. We hadden nooit gedacht dat ze het zouden halen tot de top. Ze gingen achter in de truc mee en een hond klauterde onderweg bovenop het zeil en ging daar op liggen. Als ze over een bult reden dan stuiterde de hond omhoog haha.

Het was ong. een kwartier rijden naar het begin. We liepen eerst een stukje over het strand, daarna moesten we een bruggetje over. Een hond durft dat niet en ging door het water naar de overkant :). Die heuvel die we wilden beklimmen is van een Amerikaan. Die heeft deze grond gekocht. We hadden twee heuvels beklommen die aan elkaar liggen. En daar weer achter ligt een soort reservaat voor een speciale reptiel die alleen in NZ voorkomt. Deze omgeving was helemaal afgezet.

De jongens vertelden dat de Maori's dit gebied claimden. Ze trokken de heuvels op met tenten en zooi om daar te overnachten. Maar uiteindelijk zijn ze weer weggegaan want hun protest had geen zin. Deze amerikaan zorgt goed voor het gebied, mensen mogen er vrij op wandelen en hij houdt het 'reservaat' netjes.

Het was best zwaar in het begin om de heuvels te beklimmen, dit soort wandelen zijn we helemaal verleerd. Er liepen ook schapen op de heuvels en een paar runderen. De schapen lopen soms helemaal tot bovenop! En dat is best stijl. Als je naar de heuvels kijkt zie je een soort trapje, elke keer weer een strook gras. Toen we bovenop de ene heuvel stonden zagen we de andere die echt in de zee lag. Hier gingen we nu naar toe. Deze klim ging iets makkelijker.

Bovenop dit hoogste punt hebben we even van het uitzicht genoten dat echt super mooi was. Dit was het eerste gedeelte van NZ dat ontdekt is door een twaalfjarige jongen, onder leiding James Cook (als ik me de steen nog goed herinner).

De terugweg ging heel wat sneller dan de heenweg, en de honden waren doodop (wij ook). Langs het strand heb ik nog twee mooie schelpen meegenomen. Het werd al weer vloed. Hier liggen hele mooie grote schelpen, jammer dat we er niet veel mee kunnen nemen naar Nederland :).

In het boekje wat ik van Tineke en Marieke heb gekregen staat:

'Wanneer de zon schijnt, kan ik alles. Geen berg is te hoog en geen probleem te moeilijk om op te lossen' (Wilma Rudolph, geb. 1940)

Liefs Corine en Marlies

  • 03 Oktober 2012 - 08:07

    Ma:

    hey Mien
    ik heb contact gehad met simpel. (je zou er simpel van worden.)daarover heb ik een mail gestuurd.Zij zouden jou ook een mail sturen.dus let op je mailbox.
    heb ook een paar rekeningen voor jou betaald.
    hoeveel en wat voor soort honden hebben die mensen.?
    hoe is het in jullie huisje op wielen? heb je daar ook foto's van?
    heb ik al verteld dat de koster 4 kinderen krijgt?

  • 03 Oktober 2012 - 08:18

    Liesjuhh:

    lieve zus!!

    wat ziet dat er gaaf uit!!
    ik zou zo wel naar je toe willen vliegen.
    niet alleen voor de prachtige natuur maar ook omdat ik je vreselijk mis.
    wat een leuke fotos
    en marlies schrijft toch altijd een verhaal??
    ga jij dat ook een keer doen mien!!
    jij kan dat mis ook heel goed.
    barrry heeft al eheeeel veel meegemaaakt.
    wannneer ga je skypen?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    ps. jacoline heeft een broertje hij heet henrico!!

  • 03 Oktober 2012 - 18:55

    Tineke En Marieke:

    Ha Marlies,

    Wat een leuke stukjes zetten jullie er elke keer op zeg, en wat is het daar mooi, geweldig man!
    Kijk maar uit dat je niet te wijs wordt met dat boekje van je, dan kennen we je straks helemaal niet meer terug :)
    Heel leuk dat je aan ons denkt, we zijn erg benieuwd hoe het daar , verder regent het hier zo'n beetje de hele dag dus wat dat betreft kun je beter in nieuw-zeeland of turkije zitten.

    Veel plezier nog en geniet!

    Liefs, ons

  • 03 Oktober 2012 - 20:16

    CorineMeijerink :

    Hoi Marlies, wat een geweldige verhalen van jullie avontuur! Geniet er lekker van! We missen je al, we moeten er erg aan wennen... We zitten nu midden in de audit, morgen de laatste dag. Hopen op een goed resultaat! Groeten, Corine

  • 03 Oktober 2012 - 21:36

    Aris & Marjanne:

    Lieve Mien,

    Wat een heerlijke verhalen. We hebben zo zitten lachen om jullie 'politie affaire'. Maar fijn, jullie hebben daarmee in ieder geval laten weten dat jullie in NZ waren gearriveerd. Nu de boel daar maar niet verder van slag of onveilig maken ;-) Maar daar hebben we allebei wel vertrouwen in :-) Goed om te horen dat het goed met je/jullie gaat! En wat een prachtige foto's! We krijgen eigenlijk allebei best wel de kriebels om die natuur daar ook eens te zien maar de afstand houdt ons tegen :-) We eten momenteel allebei elke dag een kiwi en tja dan vragen we ons natuurlijk af of jij die hebt geplukt :-) Met ons gaat het ook goed. We zijn allebei inmiddels weer aan het werk. Ik voel me weer prima gelukkig. Lieve meid, geniet ervan maar doe voorzichtig. Veel liefs & een mega dikke knuffel van ons allebei. We missen de bezoekjes hoor :-)

  • 04 Oktober 2012 - 09:44

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Hoi Corine,
    Wat leuk dat je typt! Ik mis jullie ook wel hoor, ben benieuwt hoe het gaat met de audit. Laten jullie me het resultaat nog weten? Doe ze allemaal de groetjes op het werk!

    Groetjes Marlies

  • 04 Oktober 2012 - 11:23

    Carin:

    Hoi Corine en Marlies,

    Wat een geweldige natuur daar! Mooie foto's zeg! Lijkt me geweldig dat klimmen en klauteren op die heuvels, en dan moe maar voldaan van het uitzicht genieten! Wat gaaf die honden achterop de auto :-)
    Het gaat goed aan deze kant van de wereld. 't Is wel herfstachtig weer. Regen, donker, bladeren gaan vallen, kaarsjes aan, gezelligheid... Bij jullie gaat het de andere kant op natuurlijk! Zon, zon en zon ;-)
    Liefs, Johan en Carin

  • 04 Oktober 2012 - 11:23

    Carin:

    Hoi Corine en Marlies,

    Wat een geweldige natuur daar! Mooie foto's zeg! Lijkt me geweldig dat klimmen en klauteren op die heuvels, en dan moe maar voldaan van het uitzicht genieten! Wat gaaf die honden achterop de auto :-)
    Het gaat goed aan deze kant van de wereld. 't Is wel herfstachtig weer. Regen, donker, bladeren gaan vallen, kaarsjes aan, gezelligheid... Bij jullie gaat het de andere kant op natuurlijk! Zon, zon en zon ;-)
    Liefs, Johan en Carin

  • 05 Oktober 2012 - 17:43

    Madelien:

    Nemen jullie ook een mooie schelp voor mij mee pleaase????? dan is mn hele jaar weer goed :P xxx

  • 05 Oktober 2012 - 18:12

    Ariette:

    Niiiicccee!!!!

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 22:18

    Corine En Marlies Van Ommeren Troost:

    Ha allemaal,

    Even weer n berichtje terug... Ik vind het echt leuk om je jullie reacties te lezen, alleen is het een beetje lastig om ze allemaal te benantwoorden. Het is hier nu zaterdagmorgen. Iedereen is weg en ik zit hier heerlijk in mijn pyama achter de laptop...(Henny is naar de markt, de jongens aan het werk, Marlies is aan het douchen)

    De natuur is hier echt prachtig. Het heeft echt mijn hart gestolen. Op dit moment zijn de avonden nog een beetje kort, maar zo gauw als het lang licht is hopen we in de avonden lekker er op uit te gaan...
    Een van de jongens kan heel goed surfen. Wij willen dat ook graag leren. We kunnnen haast niet wachten tot het zover is. Weet je hoe gaaf!:)

    Ik kan me echt niet voor stellen dat bij jullie de herfst in aantocht is, of al werkelijk begonnen is. Hier is er inderdaad veel zon, maar er valt ook nog wel eens een buitje en dan heb ik net het gevoel ik in Nederland bent. Grauw, grijs noem maar op. Maar over een paar weken is voorbij als het goed is. Maar de kaarsjes, lekker gezellig bij de kachel dat moeten wij nu wel allemaal missen Carin!

    Aris en Marjanne nog bedankt voor jullie kadootje (dat ik in het vliegtuig mocht openmaken) Ik was hier erg blij mee. Vooral omdat ik mijn E-reader vergeten was. Op deze manier had ik toch nog een onderbreking. Bedankt voor je verhaaltje Mar! Ik vond het erg lief... Ik wilde al weer bijna uit het vliegtuig stappen:)

    Nel ik heb je verhaaltje ondertussen gelezen hoor. Ik had hem inderdaad nog niet gezien. Dat is het nadeel van deze site, als je niet meer naar het vorige verhaaltje kijkt, dan mis je nog wel eens een reactie... Wat een super lief gedichtje had Annelies gemaakt. Zelf gemaakt? Dat vind ik wel bijzonder knap.... Goed lies ik zal binnenkort ook s een verhaaltje typen. Maar Marlies kan het heel snel, en dat vind ik natuurlijk wel gemakkelijk. Maar ik zal er binnenkort een x n avond voor gaan zitten!

    Madelin jij krijgt n mooie schelp hoor!:) Speciaal voor jou gaan we nog op zoek!

    Volgens mij heb ik de meeste reacties zo wel n beetje beantwoord. In iedergeval iedereen bedankt

    Liefs
    Ons

  • 05 Oktober 2012 - 23:18

    Tante Corrie:

    Ha Corine (en Marlies),

    nou, nu heb ik jullie verslagen ook allemaal gelezen. Het is wel boeiend hoor! En wel zo gemakkelijk, nu kunnen we met jullie meeleven, en weten we hoe het gaat. Het is ook wel een beetje geruststellend hoor, om te lezen wat jullie allemaal doen, dat het goed met jullie gaat. (Ook met Anne-barth, ik heb nu ook alles tot nu toe van Annebarth gelezen, het is heel wat om bij te houden.) En dan met de foto's erbij, heb je er ook een beetje een beeld van. Eigenlijk is het best heftig hoor, dat jullie nu allebei (Anne-barth en jij) zoveel meemaken, en zo ver weg zijn.
    Een goede auto hebben jullie: Toyota, en ook nog automaat. Heb ik ook!! Wat voor merk is het verder, je hebt verschillende soorten Toyota's, onder andere Toyota Yaris. (Die heb ik.)
    Werken jullie nu verder elke dag van 8 tot 5? Wat gek dat die berichtjes er zo vaak op komen te staan iedere keer he? Nou, ik hoop wel eens weer wat te schrijven, ik vind het erg leuk om het allemaal te lezen, ook de reacties van bekenden. Wel hartverwarmend, of niet dan? Nou, een goede tijd samen, en samen maar proberen goed op jullie zelf te passen hoor!

    Hartelijke groeten van tante Corrie

  • 06 Oktober 2012 - 19:00

    Johanneke:

    Marlies kun jij ook een keer op skype komen? Corine is ook wel is op skype toch, misschien kan ik beter haar toevoegen haha. Maar het is echt super gaaf daar man. Jullie missen hier niks hoor, alleen maar regen, kou enzo. ;(
    Een fijn weekend nog ;D

    xxxxxx Johanneke


    ps; marliesje heb je de kaarten al opgehangen in je zigeunerhuisje? haha
    Oma had je kaart btw ontvangen! (: Wanneer zijn wij aan de beurt haha ;P

  • 06 Oktober 2012 - 19:00

    Johanneke:

    Marlies kun jij ook een keer op skype komen? Corine is ook wel is op skype toch, misschien kan ik beter haar toevoegen haha. Maar het is echt super gaaf daar man. Jullie missen hier niks hoor, alleen maar regen, kou enzo. ;(
    Een fijn weekend nog ;D

    xxxxxx Johanneke


    ps; marliesje heb je de kaarten al opgehangen in je zigeunerhuisje? haha
    Oma had je kaart btw ontvangen! (: Wanneer zijn wij aan de beurt haha ;P

  • 06 Oktober 2012 - 19:00

    Johanneke:

    Marlies kun jij ook een keer op skype komen? Corine is ook wel is op skype toch, misschien kan ik beter haar toevoegen haha. Maar het is echt super gaaf daar man. Jullie missen hier niks hoor, alleen maar regen, kou enzo. ;(
    Een fijn weekend nog ;D

    xxxxxx Johanneke


    ps; marliesje heb je de kaarten al opgehangen in jullie zigeunerhuisje? haha
    Oma had je kaart btw ontvangen! (: Wanneer zijn wij aan de beurt haha ;P

  • 06 Oktober 2012 - 19:00

    Johanneke:

    Marlies kun jij ook een keer op skype komen? Corine is ook wel is op skype toch, misschien kan ik beter haar toevoegen haha. Maar het is echt super gaaf daar man. Jullie missen hier niks hoor, alleen maar regen, kou enzo. ;(
    Een fijn weekend nog ;D

    xxxxxx Johanneke


    ps; marliesje heb je de kaarten al opgehangen in jullie zigeunerhuisje? haha
    Oma had je kaart btw ontvangen! (: Wanneer zijn wij aan de beurt haha ;P

  • 06 Oktober 2012 - 19:00

    Johanneke:

    Marlies kun jij ook een keer op skype komen? Corine is ook wel is op skype toch, misschien kan ik beter haar toevoegen haha. Maar het is echt super gaaf daar man. Jullie missen hier niks hoor, alleen maar regen, kou enzo. ;(
    Een fijn weekend nog ;D

    xxxxxx Johanneke


    ps; marliesje heb je de kaarten al opgehangen in jullie zigeunerhuisje? haha
    Oma had je kaart btw ontvangen! (: Wanneer zijn wij aan de beurt haha ;P

  • 06 Oktober 2012 - 19:00

    Johanneke:

    Marlies kun jij ook een keer op skype komen? Corine is ook wel is op skype toch, misschien kan ik beter haar toevoegen haha. Maar het is echt super gaaf daar man. Jullie missen hier niks hoor, alleen maar regen, kou enzo. ;(
    Een fijn weekend nog ;D

    xxxxxx Johanneke


    ps; marliesje heb je de kaarten al opgehangen in jullie zigeunerhuisje? haha
    Oma had je kaart btw ontvangen! (: Wanneer zijn wij aan de beurt haha ;P

  • 06 Oktober 2012 - 19:01

    Johanneke:

    oops sorry iets te vaak geklikt xo

  • 06 Oktober 2012 - 23:00

    Moes:

    ha mien, net bij tante thea geweest, je hebt de groeten.
    Liesje hoopt maandag weer naar school te gaan.Ze heeft wel een hele week gemist.Echt heel erg lekker is ze nog steeds niet, maar er loopt een heerlijke vaderfiguur rond op de P.Z.(thijs) Harry nieuwenhuis is overigens niet benoemd in Doornspijk, sneu hoor.Ook Kristel is het niet geworden.
    heb jij nog wel met t.b. geskypt?voor jou is het nu al zondagavond, wij hebben het nog te goed.Wout zit naast me, heeft met de kaasschaaf z'n duim lekker 'bewerkt".
    liefs van ons

  • 10 Oktober 2012 - 23:22

    Nel :

    Hey lieve mien,
    het is hier al een beetje laat, maar toch nog even een levensteken van ons. Hier gaat alles goed, een ander keertje hoop ik weer uitgebreider te kletsen.
    Liefs Nel, peet, matt en Thaam

  • 12 Oktober 2012 - 23:32

    Nel:

    Ha lieve mien en marlies,
    Bij juliie alles goed, nog lekker aan de pluk. Pliuk je gold kiwi's of gewone?
    Matthan heeft weer opnieuw blaasontsteking, hij heeft veel pijn. Als hij het nog een keer krijgt moet hij naar het ziekenhuis. Ik ben vanavond naar 'hart voor India' geweest. Deze mensen redden kinderen uit de prostitutie. Verschrikkelijk. Over heel de wereld worden er 1,2 miljoen kinderen verkocht voor de prostitutie. De zendeling die vertelde is in zijn eentje begonnen om kinderen te bevrijden. Er zijn er op dit moment 1200 gered. 17 keer hebben mensen hem van het leven willen beroven maar hij is elke keer wonderlijk door de Heere bewaard. Zijn geloof en vertrouwen in de Heere is bijzonder. Hij heeft alles opgegeven voor het koningkrijk van God.
    Lieve Mien en Marlies, jullie zijn je brief geeindigt met een citaat uit wilma rudolph, ik wil graag eindigen met een citaat van David uit de psalmen.
    De Heere is mijn herder, mij zal niets ontbreken. Hij doet mij nederliggen in grazige weiden; Hij voert mij zachtjes aan zeer stille wateren. Hij verkwikt mijn ziel;Hij leidt mij in het spoor der gerechtigheid om Zijns naam wil. Al ging ik ook in een dal der schauduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want gij zijt met mij; Uw stok en uw staf die vertroosten mij.
    Dit wens ik jullie allebei toe meiden! Vaya con dios = Ga met God
    liefs en een dikke knuffel ( Mien ik ga je steeds meer missen en denk nog vaak aan ons laatste gesprek)

  • 13 Oktober 2012 - 20:38

    Riezebos:

    Hey Mien,

    Wat( (een) prachtig land(schappen)... we lezen de berichten vanaf heden... maar vergeten vanaf begin zijn we jou niet.
    Hier in Geallemuun is het herfstachtig.. regen en wind. Als ik het goed heb dan hebben jullie prachtig weer (tegenovergestelde)...
    Nou geniet ervan en we hopen dat we jullie weblog nog met plezier lezen mogen.. doei doei groetjes van de riezebosjes.

  • 17 Oktober 2012 - 18:47

    Anton En Rika Bakker:

    Hoi Corinne en Marlies
    Hier even een berichtje van uit Genemuiden .
    Mooie foto ,en een prachtige omgeving daar .
    Maar we maken ons wel een beetje ongerust ,omdat we de laatste tijd zo weinig lezen over jullie.
    Vanmorgen nog even aan Carin gevraagd ,maar wist het ook niet .
    Zitten jullie nog steeds in de stacaravan ,of hebben jullie al een tentje
    het weer zal er wel beter zijn dan hier bij ons
    We hopen dat het goed gaat daar .en geniet van al het moois
    groetjes en liefs van Anton en Rika ,en hopen gauw wat van jullie te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine en Marlies

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1223
Totaal aantal bezoekers 172165

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 31 December 2012

MarlyandCor journey:)!

Landen bezocht: