De stad en een auto - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu De stad en een auto - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu

De stad en een auto

Door: Corine en Marlies

Blijf op de hoogte en volg Corine en Marlies

29 September 2012 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Hallo allemaal! Weer even een verhaaltje van ons. We hebben ondertussen al weer heel wat gezien. Vooral van de stad want vrijdag regende het dus hadden we een day off. Henny had ons in de stad afgezet zodat we nogwat inkopen konden doen en even lekker rond konden kijken. Gisborne is een leuk stadje. Het heeft een grote winkel straat, ze noemen dat the main street. En verder zijn er nog zijstraatjes met winkeltjes en heel veel restaurantjes. Als we in winkeltjes zijn worden we door best wel veel mensen aangesproken. Ze zijn hier heel open en vrij om op iemand af te stappen. Ze vragen je dan van alles en nogwat, waar we vandaan komen, hoelang we blijven enz. En ze geven ons tips wat we nog allemaal moeten zien.

Wat grappig is dat best veel mensen hier gewoon op blote voeten lopen:) Dus ik kan gerust met crocs de stad in (wat ik al heb gedaan ghehe). Ze lopen op blote voeten als het regent, in de winkels enz. Vooral de Maori's doen dat. Die zijn hier best veel.

Vandaag zijn we onder andere naar een boekwinkel gegaan en hebben we allebei een boek gekocht, zodat we ons Engels op kunnen krikken:). Ik heb een heel mooi boek tot nu toe: It happened on the way to war. Dat gaat over een man bij de marine die ook 'vrijwilligers' werk doet in Kenia, in de grootste sloppenwijk van Kenia. Misschien hoort Anne Barth er nog wel van. Wat heeft zei trouwens allemaal al beleefd? Heeft zij ook een site dat we haar kunnen volgen? We zijn erg benieuwt.
Cor heeft een boek van Robin Hood gekocht, dus het komt helemaal goed met ons Engels denk ik;).

We slapen en wonen nu trouwens in de caravan. Het is nu ons kleine huisje. Als we in bed liggen (stapelbed) dan kijken we door kleine raampjes en dan dromen we dat we als zigeuners in een woonwagen leven :) haha.

Vandaag hebben we Henny eerst geholpen met het opzetten van haar marktkraampje. Ze hebben hier elke zaterdag een heel gezellig boerenmarktje. Je mag er alleen staan als het je eigen gekweekte of zelfgemaakte producten zijn. Ik heb daar ook foto's van gemaakt. Die zet ik er ook op! Het vrouwtje naast het kraampje van Henny verkocht lavendel en zeep en we kregen een zeepje van haar, omdat we haar hadden geholpen met de tent op zetten, heel aardig:).

En Cor dacht dat ze haar mobiel kwijt was, en ze is toen alle winkels weer afgegaan waar we die dag geweest waren en heeft overal gevraagd of ze haar mobiel hadden gezien. Maar nergens lag die en niemand had hem gevonden. Aan het einde van de morgen toen we even op Henny moesten wachten (die een vergadering had met de markt) graaide ze in haar tas en daar had ze al mobiel weer:) haha gelukkig maar.

We hebben net onze auto opgehaald. Een oud beestje, maar hij is heel goed en sterk. Het is een Toyota en dat vinden ze hier hele betrouwbare auto's. Hij heeft jaren bij een oud vrouwtje in de garage gestaan en het heeft nog heel weinig kilometers. Hij is wit, dat zijn hier heel veel auto's omdat het zo warm is hier, dan is dat koeler. De huizen zijn trouwens ook meestal wit. Vanavond gaan we waarschijnlijk nog naar familie van hier, die zijn nu al aan het eten, maar Cor is aan het skypen en we moesten de auto nog ophalen. Links rijden is trouwens wel even wennen, net als in een automaat rijden. Ik ben elke keer bang dat die afslaat of dat ik moet schakelen maar alles went:)

Nou een goed weekend allemaal en we denken aan jullie!

Liefs Corine en Marlies

  • 29 September 2012 - 08:45

    Liesje:

    Yes ik ben de eerste
    hee mien
    dus het gaat daar een beetje??
    dus je was je mobiel al weer kwijt??
    beter kijken!!:P
    nou ik ga weer verder bellen.

    liefs

  • 29 September 2012 - 09:30

    Madelinas:

    hahaha super leuk verhaal =D en de volgende x moetj maar op je blote voeten naar de stad gaan hoor!!! succes met je barreltje!
    xx

  • 29 September 2012 - 11:11

    Jet:

    Haha... geweldig!! Links rijden went snel hoor, gewoon lekker veel doen. Succes!

  • 29 September 2012 - 11:11

    Jet:

    Haha... geweldig!! Links rijden went snel hoor, gewoon lekker veel doen. Succes!

  • 29 September 2012 - 15:12

    Carin:

    Leuke autootje hoor! Nu kunnen jullie erop uit en de omgeving gaan verkennen. Een foto van jullie 'huisje' zou ook wel leuk zijn ;-) Dan kunnen we zien hoe jullie daar wonen. Groetjes uut Gellemuun!

  • 30 September 2012 - 21:47

    Nel:

    Hey mien,
    Heb je mijn verhaaltje nog gelezen? staat bij je vorige verslag.
    Liefs mij

  • 02 Oktober 2012 - 12:58

    Ma.:

    hey meiden,
    weten jullie ook het nr. van een eventuele wegenwacht?het is voor ons net iets te ver om pech-hulp te verlenen.
    Mien ik heb jou een paar keer een mail gestuurd ? lees je ze wel.
    Voor jou heb ik contact gehad met silpel: je zou er simpel van worden.......... Als het goed is krijg jij een mail van hen.Dan moet ik in later stadium weer tel. contact met simpel opnemen.Als her goed zou zijn moest alles werken.
    liefs, ma

  • 02 Oktober 2012 - 15:52

    Lydia:

    Voordeel van een weekje vakantie is dat ik nu twee leuke verhalen van jullie kan lezen :) Ik ben helaas weer terug in het koude kikkerlandje :( Van 32 graden naar een graadje of 15 nu. Vanochtend vroeg rond 5 uur was ik thuis, dus ben nu nog maar een paar uurtjes wakker.. Schande!
    Hoe is het weer daar nu? Ik zag een zielige foto van marlies in de regen... Super leuke foto's van dat marktje. Is het kiwi's plukken nog leuk, of kun je nu al geen kiwi meer zien?? Leuke bakkie trouwens, die auto van jullie! Hoe gaat het met regelen van Africa? Had nog een smsje naar je gestuurd Marlies, over een schooltje, maar weet niet of die over is gekomen. Nou, ik brei er maar weer een eind aan, ik moet mijn koffer verder uitpakken. Byebye! Veel succes deze week, en maar vele foto's en verhalen plaatsen!! :) :)

  • 02 Oktober 2012 - 15:52

    Lydia:

    Voordeel van een weekje vakantie is dat ik nu twee leuke verhalen van jullie kan lezen :) Ik ben helaas weer terug in het koude kikkerlandje :( Van 32 graden naar een graadje of 15 nu. Vanochtend vroeg rond 5 uur was ik thuis, dus ben nu nog maar een paar uurtjes wakker.. Schande!
    Hoe is het weer daar nu? Ik zag een zielige foto van marlies in de regen... Super leuke foto's van dat marktje. Is het kiwi's plukken nog leuk, of kun je nu al geen kiwi meer zien?? Leuke bakkie trouwens, die auto van jullie! Hoe gaat het met regelen van Africa? Had nog een smsje naar je gestuurd Marlies, over een schooltje, maar weet niet of die over is gekomen. Nou, ik brei er maar weer een eind aan, ik moet mijn koffer verder uitpakken. Byebye! Veel succes deze week, en maar vele foto's en verhalen plaatsen!! :) :)

  • 02 Oktober 2012 - 15:52

    Lydia:

    sorry, twee keer....

  • 06 Oktober 2012 - 10:53

    Tinee:

    Ha meisjes,

    Gave auto man! Echt heel stoer, ziet er mooi nieuw uit :p
    Toyota is de beste :)
    Is het nog een beetje mooi weer daar? Hier regent het met bakken uit de lucht.
    Succes daar en ben benieuwd naar alle verhalen

    Groetjes mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine en Marlies

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 172173

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 31 December 2012

MarlyandCor journey:)!

Landen bezocht: