Weekend weg - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu Weekend weg - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu

Weekend weg

Door: Corine en Marlies

Blijf op de hoogte en volg Corine en Marlies

18 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Hallo iedereen,

Even weer een berichtje van ons.
@Annelies: sorry dat ik typ, maar corretje vergeet het elke keer, ze typt de volgende keer over ons weekendje weg.

We hebben ondertussen niet echt veel bijzondere dingen gedaan. Vooral gewerkt, uitdunnen, met de irrigatie bezig, sinaasappels inpakken voor de markt, schoonmaken enz!

We zijn vorige week naar een soort markt geweest. Je had allemaal wedstrijden zoals schapenscheren, houthakken, taartbakken enz. Het was heel gezellig. Je had ook allemaal machines enz. Aan het einde van de middag was er een rugby game. Daar zijn we heengeweest. Dit is echt een vreemde sport, maar wel grappig om te zien!

We gaan dit weekend weg omdat het Leborweekend is (dag van de arbeid ofzo) en we hebben morgen en maandag vrij. We weten nog niet precies waar we heen gaan. Of naar Tauranga of naar Rotorua. Ze hebben hier echt vreemde plaatsnamen maar dat zijn Maori namen.
In Tauranga heb je een berg die heet Mt Maunganui, ziet er heel mooi uit (op internet). We hopen dat we good weer hebben. Vandaag waaide het heel hard en gister was er een aardbeving geweest. 5, nog wat op de schaal van Richter. Maar Cor en ik hebben niets gemerkt, want er schud wel vaker wat:)

Voor de rest maken wij het prima. We proberen echt vaak te typen en we lezen alles, maar we maken niet altijd echt wat mee. Maar naar dit weekend hebben we wel weer genoeg blunders gemaakt en vreemde en mooie dingen gezien.

We hopen dat alles daar ook gaat en blijf typen of mailen! We love you all en tot snel!

Liefs Cor en Marlies

ps. Wat we missen naast de mensen is hagelslag (graag opsturen) patatje joppie (van de snackbar, of zelfgemaakte patat van mama), frikandellen en kroketten. Jammie. We fantaseren elke dag over een broodje hagelslag (hint hint)

pps. Wat we heel handig vinden hier zijn onze Crocs (we love them), onze bergschoenen (we dragen ze elke dag) en de wereldstekker die ik van Lies mocht lenen (die gebruiken we de hele dag door om onze telefoons en laptop op te laden). We lopen hier de hele week in dezelfde werkkleren, haha, maar hier maakt het niet uit hoe je er bij loopt en dat is heerlijk! We hebben bijna ons Engelse boek uit ( Cor gaat het van het weekend uitlezen, help haar er aan te herinneren!) haha


  • 18 Oktober 2012 - 13:05

    Familie Verkade:

    Veel plezier komend weekend! We zijn benieuwd naar de belevnissen!

  • 18 Oktober 2012 - 14:12

    Marianne:

    Heey Marlies! Dus je hebt nog geen croc verloren? Haha
    Ik ben gisteren naar Groningen verhuisd, dus ik woon nu nog een paar meters verder bij je vandaan :X.
    Dat van die hagelslag zullen ze daar wel niet accepteren bij de douane, want daar zijn ze toch zo streng? Misschien kunnen we wat aardappelen en een snijmachine naar je opsturen? Als dat wel mag haha.
    Wat ga je allemaal doen in het weekend? Vakantie vieren? Ik ga natuurlijk wel werken :(. Ze vragen daar elke keer naar jou. Volgens Ling kom je nooit meer terug omdat je het zo mooi hebt daar hahahahaha

    Groetjes Mariannexxxxx

  • 18 Oktober 2012 - 14:45

    Tb ( Tante Bartha):

    lieve meiden,
    hele fijne dagen, doe vooral weer erg voorzichtig.....Denk aan je family.
    Hagelslag: als je meldt hoe ik het aan moet pakken ga ik het opsturen, kunen jullie met de kerst hagelslag eten........
    Even je volledige adres geven svp!
    xxxxtb

  • 18 Oktober 2012 - 14:45

    Tb ( Tante Bartha):

    lieve meiden,
    hele fijne dagen, doe vooral weer erg voorzichtig.....Denk aan je family.
    Hagelslag: als je meldt hoe ik het aan moet pakken ga ik het opsturen, kunen jullie met de kerst hagelslag eten........
    Even je volledige adres geven svp!
    xxxxtb

  • 18 Oktober 2012 - 15:01

    Frans:

    Hoi Marlies,

    Veel plezier dit weekeinde. Ik denk trouwens Marianne gelijk wel eens gelijk kan hebben over het opsturen van hagelslag. Je kan beter een foto van een boterham met hagelsag van internet plukken en die als achtergrond op je mobiel gebruiken. Dan hoef je er niet van te dromen, maar kan je er naar kijken ;-)

    Hier in de pauzes ruiken we nu trouwens geen boterham pindakaas meer. Het zijn nu schuddebuikjes die we ruiken (heeft iedere Troost een andere smaak wat broodbeleg betreft?).

    Alvast een prettig weekeinde.

    grtn,
    Frans

  • 18 Oktober 2012 - 19:58

    Klaasje Talen:

    Corine! (en Marlies, maar jou ken ik niet zo goed ;))

    Ik krijg heeeel erg last van een jaloers-achtig-kriebelig gevoel bij het lezen van dit verhaal! Leuk dat jullie tweekend weggaan. Rotorua is mooi, veel toe doen! Tauranga ben ik niet geweest, schijnt wel erg mooi te zijn. Aaaah, dat soort namen klinken zo bekend. Ik wilde echt dat k ook daar was. Geniet, meiden! Wat heerlijk dat jullie er nog een tijd zijn.

    Liefs!

  • 18 Oktober 2012 - 23:45

    Marlies:

    haha, wat leuk om jullie reacties te lezen! Ze waren helemaal niet streng bij ons bij de douane. Valt te proberen toch (jullie merken nu toch wel hoe wanhopig wij zijn:P).

    @Frans: De pindakaas hier is minder lekker en het stinkt ook minder (helaas). Hahah schuddebuikjes:P Ja we zijn nogal een vreemde familie. Marianne is van de (vega)Salami, dus het is maar goed dat zij veilig in de fabriek zit.

    @Marianne: Leuk:) haha je zit in een leuk, gezellig buurtje hoorde ik? Ik kom wel een keer langs, nu je zo dichtbij woont. Zet je een keer foto's op facebook?! Stuur de snijmachine maar op! En een paar zakken frietaardappels:) jammie. Mijn Crocs zitten nog stevig aan mn voeten, doe ze nooit uit vandaar, kan ik ze ook niet verliezen!

    @Tante Bartha: We zullen heel voorzichtig zijn en ik zal goed op Corine passen. We denken elke dag aan onze families, en als we erover praten is het net of we elkaars familie en vrienden ook steeds beter leren kennen, ook al hebben we ze nog niet zo vaak gezien!

    Tot over een paar dagen!

  • 19 Oktober 2012 - 00:00

    Mien:

    Ha lieve mensen!

    Bedankt voor jullie reacties!
    Echt dat houd ons op de been hier in dit zware leven..:) nee hoor, we genieten hier volop maar tot nu toe is het aardig rustig hier dus hebben wat minder te vertellen. We hopen aankomend weekend weer vanalles te gaan bekijken dus waarschijnlijk zitten we volgende week weer boordevol verhalen.

    Hoe gaat het verder met de groentewinkel? Ik mis het wel hoor eerlijk gezegd. Vooral zaterdag kunnen mijn gedachten nog wel eens afdwalen naar genemuiden.. en dan denk ik wat ik op die tijd allemaal aan het doen was.. .zoals ananas snijden etc... Maar goed ik blijf wel een beetje in het fruit. Ik heb gisteren (voor de markt) zakken met sinaasappels af lopen te tellen. Het gaat hier alleen wat anders. Je gaat de sinaasappels niet tellen maar je gaat hebt verschillende maten zakken. Deze zakken doe je zo vol mogelijk en daar heb je een stuksprijs voor.. Echt grappig om te zien. Mensen kopen hier zo een zak van ongeveer 10 kilo sinaasappels!

    We hebben nog niet in ons tentje geslapen hoor Rika! We slapen alleen in onze caravan en dit weekend hopen we in een backpackersverblijf te slapen. Je slaapt dan met een hele groep mensen op 'e'en kamer... Vast heel gezellig denk ik:).. Bij jullie ook alles goed? Ik mis jullie wel hoor!

    Ha lieve tante Corrie! Gisteren en afgelopen week druk geoefend met het lezen van een engels boekje.. Ik moest direct aan u denken. Misschien ben ik zo gevorderd als ik terug ben dat ik u kan helpen met lezen i.p.v. u mij.... Dat is mijn streven in iedergeval!

    Ha Klaasje leuk wat van je te horen! Hoe gaat het op school? Heb je ' mijn klas' nog de groeten gedaan. Doe de rest ook de groeten. Ja het is hier echt mooi. Leuk dat jij ook in Rotorua bent geweest. Wij zijn benieuwd hoe het daar is.. Ik wist niet dat jij daar in de buurt was geweest.... Succes op school! En als je in januari geen werk meer hebt ben je altijd welkom!:)

    Aan alle mensen die een mailtje hebben gestuurd! Het is fijn om een beetje op de hoogte worden gehouden...Bedankt! Ik vond het heel leuk om een mail te krijgen. Wanneer ik tijd en internet heb zal ik ze ff beantwoorden hoor! Maar dat kan soms ff duren!:)

    Voor degene die het willen weten: Ons adres is op dit moment is:
    58 Riverpoint Road
    RD 1, Gisborne 4071

    Tante Barth! U bent geweldig.. Had ik dat al gezegd?!!:) Hoe je een pakketje moet opsturen weet ik eigenlijk niet zo goed! Maar het postkantoor weet er vast wel raad mee..

    Nel, ik bel jouw binnenkort nog wel n keer dan kan ik je ff wat langer spreken oke! Vind ik wel net gezellig. Ik wilde je net al bellen maar ik hoorde dat je naar Carolien was....Ik weet niet of Peter deze site ook lees maar doe hem in iedergeval de dikke groeten! En een dikkke kus voor de kids

    Aris en Marjanne Jullie nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! hebben jullie een fijne verjaardag gehad.. Als het goed is dan komt er binnenkort een kaart voor jullie binnen.. Maar ik hoorde vanmorgen dat het wel 2 weken kan duren... dus even geduld maar dan..XX

    Lieve opa's en oma's een hele dikke kus voor jullie allemaal. Hoe gaat het met jullie? Ik mis jullie echt hoor... Ik hoop jullie snel een kaartje te sturen....

    Nou volgens mij heb ik nu weer genoeg getypt.... Zolang gaan we nou ook weer niet weg... We gaan nou ook niet bepaald een wereldreis maken.. Maar voor het geval dat we deze dagen geen internet hebben.... heb ik nu weer ff genoeg bijgepraat!!

    Groeten daar allemaal
    Take Care!

    Liefs,
    Mien


  • 19 Oktober 2012 - 21:39

    Nel:

    Hey mien en Marlies,
    Leuk om weer wat van jullie te horen.
    Al die tijd dat ik bij pa en ma was heb ik niet naar je blok gekeken dus ik had het niet in de gaten dat je weer wat nieuws had geschreven. Ik heb het gevoel dat het al 5 maand geleden is dat je voor het laatst vastgehouden heb op schiphol. Lijkt me leuk om een keer bij te kletsen door de telefoon. Was erg gezellig bij pa en ma. Matthan heeft trouwens voor de tweede keer blaasontsteking als hij het nog een keer krijgt moet hij waarschijnlijk naar het ziekenhuis. Hij is heel dapper met zijn drankje. Ik wens jullie een heel goed weekend!
    Heel veel liefs Peet en Nel.

  • 20 Oktober 2012 - 22:58

    Tante Corrie:

    Ha Corine,

    ik denk dat je mij helemaal ondersteboven praat in het Engels als je terugkomt, denk je niet? Dan sta ik met een mond vol tanden met mijn oren te wapperen. Maarre, als jullie weggaan, houden jullie dan wel zondag? Kun je daar naar een goede kerk enzovoort? Of preek luisteren of lezen... Niet zomaar van alles doen op zondag, toch? Wat eten jullie eigenlijk wel op brood, daar? In plaats van hagelslag? Kaas misschien? Zijn daar ook koeienboeren zoals hier? Hier begint de herfstvakantie, maar voor mij is die al voorbij, de afgelopen week. Verschillende tijden vakantie he?

    Groeten he, en het allerbeste samen,

    tante Corrie

  • 03 November 2012 - 13:23

    Carin:

    Hoi Cor,

    ik had je reactie nog niet gelezen. Wat moeten ze nou met 10 kilo sinaasappelen zou je zeggen? Persen ze daar veel? Grappig die verschillen. Tamara vervangt je goed hoor op zaterdag. Maar wij missen jou ook!! Eigenlijk hoor je een beetje bij de inventaris hier :) De Nieuw Zeelandse kiwi's hier zijn deze week voor het laatst! Ze zijn niet best meer, zacht enzo. We krijgen volgende week de eerste kiwi's uit Italie. Groeten daar en werk ze!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine en Marlies

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 172172

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 31 December 2012

MarlyandCor journey:)!

Landen bezocht: