Back in Gisborne, Op naar Bali! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu Back in Gisborne, Op naar Bali! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corine en Marlies Ommeren Troost - WaarBenJij.nu

Back in Gisborne, Op naar Bali!

Blijf op de hoogte en volg Corine en Marlies

17 December 2013 | Australië, Melbourne

Hello lieve mensen,
Op dit moment zitten we in Gisborne bij Henny in huis, te genieten van onze laatste avond/ nacht in Nieuw Zeeland! Wat is de tijd toch voorbij gevlogen. Nu kijken Cor en ik terug op alles wat we hebben meegemaakt de afgelopen maanden. (vanaf september vorig jaar). Toen we aankwamen met het kleine vliegtuigje op Gisborne en Henny ons op stond te wachten. Dat lijkt al zo lang geleden. Toen wisten we nog weinig van Nieuw Zeeland en nu voelt voor ons aan al ‘home’. We hebben zoveel lieve mensen leren kennen, ongelofelijk leuke dingen gedaan en geleerd.

Het was daarom ook heel moeilijk om afscheid te nemen van de farm! Het lijkt zo raar en ‘unreal’ om ze nooit meer te zien, maar hopelijk komen ze nog naar Holland of gaan wij gewoon weer terug naar de farm! Wie weet!?

Maar nu even wat tussendoor. We waren van plan om de kerstdagen en oud en nieuw door te brengen in Tasmanie. Maar Cor kwam gister met een nieuw plan. We waren kiwi’s aan het uitdunnen en dan raken we nogal eens aan de praat over van alles en nog wat. Meestal over toekomst plannen en over de gebeurtenissen die al achter ons liggen, familieleden, en nog heel wat meer. Maar nu kwam Cor met het idee om niet naar Tasmanie te gaan maar naar Bali?!! Ok, why not? We vertrekken pas overmorgen;) Haha het idee stond me eigenlijk wel aan, want in Tasmanie was het nogal moeilijk om een leuk (betaalbaar) hotel te vinden en wat doe je als je twee weken vrij hebt?! . Dus toen we thuis waren zijn we meteen op het internet gaan zoeken. En we vonden inderdaad goedkope tickets! We brengen dus de komende twee weken door op Bali!! Het is alleen het regenseizoen daar maar dat mag de pret vast niet dunken. Cor belde meteen haar sister, die is ook in Bali geweest om even de nodige waarschuwingen en tips te horen.

In het nieuwe jaar hopen we weer naar Australie te gaan. We gaan daar onze farmer ‘Rossi’ weer opzoeken en vandaar gaan we op de motorbike Queensland verkennen. Motorbike zult u denken. Inderdaan motorbike! Cor en ik hebben in Nieuw Zeeland ons Motorbike rijbewijs gehaald! In Australie kwamen we op het idee dat het ook wel heel cool zou zijn om op een motor rond te trekken. Toen we terugkwamen hebben we de opties opgezocht om je motorrijbewijs te halen en het bleek heel makkelijk te kunnen. We zouden een test moeten doen waarbij we op de motor rijden en verschillende dingen uitvoeren. Zoals stoppen, parkeren, achtjes rijden, stoppen als je harder rijdt (noodstop) enz. Als je die hebt gehaald moet je de theorie test doen en als je die haalt heb je je learners license. Dan mag je een motorbike tot 250cc rijden. Na een jaar kun je voor je volledige license gaan volgens mij. Helaas is dit rijbewijs niet in Nederland geldig, maar we kunnen in iedergeval in Nieuw Zeeland en Australie rondtouren (heel voorzichtig natuurlijk)

Dit is even kort de plannen voor de komende weken. We hebben nog heel wat farmverhalen die u nog te goed heeft. Die komen zo snel mogelijk, want nu we vrij hebben kunnen we veel tijd vrijmaken om de site bij te houden!

Heel veel liefs Cor and Marlies

• 17 December 2013 - 11:34

Lydia:

Hallooo!
    Ja, hoor! Wat een wilde plannen! :) Johanneke had je vanmorgen denk ik al aan de telefoon gehad, maar gelukkig kunnen we nu op de site ook alle nieuwtjes lezen. :D Ben benieuwd naar jullie farm-verhalen!!
    Doet heanig án! :D

• 17 December 2013 - 13:03

Johan En Carin:

Cor!! Motorrijbewijs! Gaaaf!! Jammer dat ie niet hier geldig is!
    Geniet van Bali met zn twee! Ben benieuwd naar de farmverhalen hahaha
    Groetjes en hele fijne kerstdagen op Bali en een heel goed nieuwjaar gewenst alvast!
    Johan & Carin

• 23 December 2013 - 11:28

Anton En Rika Bakker:

hallo Corine en Marlies
    Hoe gaat het daar ,zeker al weer heel wat beleefd
    wat een prachtige verhalen toch allemaal ,kijken al weer naar een volgende uit .
    geniet er nog maar even van ,voor je het weet is het voorbij .
    Lekker rustig ,dat er met kerst niet meer word gewerkt bij johan en carin ,
    is daar weer behoorlijk druk ,
    ben zelf 12 november nu weer aan de voet geopereerd ,heb hem dinsdag uit het gips gekregen
    ,en gaat best goed ,nog wat dik ,maar word ook wel beter ,verder alles oke hier ,hoop bij jullie ook
    doe voorzichtig aan he
    verder willen we jullie hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling toewensen
    en liefs vanuit Genemuiden
    Anton en Rika

• 23 December 2013 - 15:56

Tb:

ha lieve meiden,

doe aub voorzichtg!
    Mailen jullie even om het nieuwe tel nr door te geven?
    xx tb

• 23 December 2013 - 17:55

Tr:

Ha lieve Corine,

Dank voor je gezellige kaart en voor de chocolade!
    Wat een verrassing...ik laat het nog heel even dicht.
    En nu zijn jullie alweer op toer..beslist geen saai leven!
    Doen jullie voorzichtig?
    Zeg een hartelijke groet uit Dort voor 2.
    Liefs,
    tr

• 24 December 2013 - 23:01

Tante Corrie:

Hallo dames,

Een goede reis zeg ik maar, bedankt voor jullie kaart, fijn, ik zou er graag één terug sturen, maar jullie veranderen steeds van adres! Het is bijna niet bij te benen met jullie.
    Gezegende Kerstdagen toegewenst. Ik vind het allemaal wel heel spannend wat jullie bedenken.
    Goed opletten hoor!

Hartelijke groeten,
    tante Corrie

• 01 Januari 2014 - 00:27

Bert & Josien Boll:

Dag Corine en Marlies,

Het is inmiddels ook hier 2014. Voor jullie al het goede toegewenst zover van het thuisfront.
    Doe voorzichtig aan daar.

Groet,

Bert, Josien en kinderen.